"حجت الاسلام و المسلمین مهاجریان" گفت: براساس گزارش‌های دریافتی در بسیاری از معادن طبس حتی معادن دولتی، شیفت‌های کاری به گونه‌ای است که امکان اقامه نماز در مهلت معین یا در اول وقت وجود ندارد و باید به موضوع اقامه نماز در معادن توجه بیشتری صورت گیرد.

طبس- سرپرستی یزدفردا: "حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مهاجریان‌" در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان طبس که با حضور مشاور استاندار و دبیر ستاد اقامه نماز استان یزد، برگزار شد اظهار داشت: در 33 سال عمر انقلاب اسلامی، اقدامات خوبی برای اقامه نماز انجام شده، اما شأن نماز بیش از این را می طلبد و همان طورکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود به بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز آورده اند، همگی باید اذعان کنیم که در انجام وظایف خود در قبال اقامه نماز کوتاهی کرده‌ایم.

امام جمعه طبس افزود: پیامبر و معصومین(ع) سوق دادن بندگان خدا به سوی تعالی، ترقی و سعادت دنیا و آخرت را با نماز میسر می دانند و براساس آیات و روایات چنانچه نماز به نحو شایسته اقامه شود تباهی و فساد از جامعه برچیده شده و راه برای تعالی و سعادت دنیا و آخرت بندگان خدا فراهم خواهد شد.

رئیس شورای اقامه نماز شهرستان طبس به وظیفه مجلس، دولت و سایر مسئولان در تلاش و توجه به اقامه مطلوب‌ اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه در برخی معادن طبس امکانات حداقلی برای اقامه نماز فراهم شده، اما براساس گزارش‌های دریافتی در بسیاری از معادن طبس حتی معادن دولتی، شیفت‌های کاری به گونه‌ای است که امکان اقامه نماز در مهلت معین یا در اول وقت وجود ندارد و باید به موضوع اقامه نماز در معادن توجه بیشتری صورت گیرد.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان طبس با ارائه گزارشی از اقدامات اخیر این ستاد، گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی متعدد در مدارس، برگزاری دوره‌های آموزشی مروجین نماز، اجرای طرح نماز شایستگان و برگزاری نشست‌های خانواده باموضوع نماز با همکاری انجمن اولیاء و مربیان مدارس از جمله فعالیت‌های ستاد اقامه نماز شهرستان طبس بوده است.

"حسین حسینی" به 288 مسجد فعال در شهرستان اشاره و تصریح کرد: در 25 مسجد شهری و بیش از 30 مسجد روستایی نماز جماعت اقامه می‌شود و 26 روستای شهرستان طبس از سوی اداره تبلیغات اسلامی دارای روحانی مستقر است و همچنین در سطح شهرستان طبس در 14 اداره دولتی و 57 مدرسه نماز جماعت اقامه می‌شود.

وی برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری مسابقه نویسندگان جوان و مسابقه کتابخوانی، آموزش نماز به نونهالان در کودکستان‌ها و پیش‌دبستانی‌ها و تدوین کتابچه‌های آموزشی نماز و وضو برای کودکان را، از دیگر فعالیت‌های اخیر ستاد اقامه نماز شهرستان طبس برشمرد.

حسینی همچنین از انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغی در راستای اقامه نماز جماعت اول وقت در بازار طبس با همکاری مجمع امور صنفی این شهرستان خبر داد و افزود: ستاد اقامه نماز اصناف در شهرستان طبس تشکیل شده و برای همکاری بازاریان در راستای اقامه نماز جماعت اول وقت دوره‌های توجیهی برگزار و برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا